Notícies

L'SLIMM ja ha fet públic el seu programa de conferències per al primer quadrimestre del curs 2018-2019.

Les sessions tindran lloc els dimarts a les 19 h a la Sala de Professors de l'Edifici Josep Carner (5è pis) de la Facultat de Filologia de la UB. Totes són d'accés lliure.

La primera sessió serà el proper 23 d'octubre i anirà a càrrec de Mariona Viñoles (UdG), que parlarà d'Els reis novells a la lírica trobadoresca.

Us presentem un nou projecte digital que hem desenvolupat conjuntament al Centre de Documentació Ramon Llull de la Universitat de Barcelona i a l'Editorial Barcino: Manícula.Taller d'edició i anotació de textos. Es tracta d'un espai que, a partir de les tasques editorials portades a terme al nostre centre i a l'Editorial Barcino, pretén apropar els textos antics als lectors actuals i mostrar quines són les principals feines que desenvolupa el filòleg editor de textos, amb quins problemes s'ha d'enfrontar i com els pot resoldre per tal de fer accessibles els textos.

El portal conté diferents tipus d'informació:

L'SLIMM ha fet públic el programa de conferències del segon semestre del curs 2017-2018.

La primera sessió serà el proper 6 de febrer de 2018 a les 19 h a la Sala de Professors de l'Edifici Josep Carner (5è pis). Us hi esperem!

Studia Lulliana és una revista epecialitzada en estudis sobre Ramon Llull i el lul·lisme que publica anualment la Maioricensis Schola Lullistica i que compta amb la col·laboració del Centre de Documentació Ramon Llull de la Universitat de Barcelona.

El Centre de Documentació Ramon Llull compta amb la presència de l'investigador italià Simone Sari, que ha obtingut una beca postdoctoral individual del programa europeu Maria Skłodowska-Curie (Horizon 2020) pel seu projecte de recerca, Christianus Arabicus. Ramon Llull (1232-1316): a Vernacular Writer Between Christianity and Islam.

L'SLIMM ja ha fet públic el seu programa de conferències per al primer semestre del curs 2017-2018. Totes són d'accés lliure. Us hi esperem!

El dijous 3 d'agost d'aquest 2017 s'ha posat online una versió completament renovada del web de la línia de recerca Sciència.cat. Aquesta nova versió, desenvolupada per Moixó, substitueix la creada el 2006. Ara el web no tan sols té un aspecte més actual i amb els continguts més accessibles, sinó que també és responsive, per poder ser consultat en tauletes i telèfons mòbils. El web redefineix la Biblioteca digital, on s'han revisat, actualitzat i ampliat els Temes, i la secció de Notícies. Igualment, incorpora una secció d'Homenatges amb biobibliografies d'investigadors que han estat especialment significatius per a l'àmbit de recerca que representa Sciència.cat. La base de dades Sciència.cat DB passa a ser d'accés obert.

El Nou Glossari General Lul·lià (http://nggl.ub.edu/) és un diccionari en xarxa de lliure accés que dóna informació de 20.000 mots que trobem a 54 obres catalanes de Ramon Llull, com ara el Romanç d’Evast e Blaquerna, el Llibre de contemplació, el Llibre de meravelles, etc. Està pensat com una eina de recerca però també com una eina que permet que qualsevol lector trobi una paraula del lèxic lul·lià que li plantegi un dubte. És, doncs, la clau que calia per obrir l’obra del gran polígraf català a tothom que hi estigui interessat. Sens dubte, es tracta d’una de les aportacions més rellevants de l’Any Llull.

Seminari Literatura i Cultura de l’Edat Mitjana  i l’Edat Moderna. Coordinat per Lola Badia i Josep Solervicens. Curs 2016-2017- Primer quadrimestre:

18 d’octubre: Rosanna Cantavella (Universitat de València) L'edició filològica digital en el marc de les transformacions en la comunicació acadèmica

El dia 7 de setembre, es va inaugurar a Lleida l'exposició "Raimundus, christianus arabicus: Ramon Llull i l'encontre entre cultures", i hi serà fins al 30 d'octubre. En aquesta ocasió la mostra va acompanyada d'un important conjunt de peces: objectes, documents i manuscrits. Entre aquestes peces, destaca el testament que Ramon Llull va dictar el 26 d'abril de 1313, tres anys abans de morir. Aquest document es coneixia gràcies a una fotografia feta l'any 1959 però no s'havia pogut consultar físicament des de feia més de cinquanta anys. Aquesta és, doncs, una bona ocasió per veure'l en directe.

Pàgines