Actes del congrés d'obertura de l'Any Llull. En el setè centenari de Ramon Llull: el projecte missional i la pervivència de la devoció

Autor:
Lola Badia; Alexander Fidora; Maribel Ripoll Perelló (eds.)
Any:
Lloc:
Palma - Barcelona
Pàgines:
Col·lecció:
Blaquerna, 12
Editorial:
Universitat de les Illes Balears - Universitat de Barcelona
ISBN:
978-84-8384-362-8 / 978-84-9168-070-3

Les catorze ponències del Congrés d'Obertura de l'Any Llull (Palma, 2015), recollides en el present volum, van acompanyades de sengles conferències a càrrec de Peter Walter, que el 2015 dirigia el Raimundus-Lullus-Institut de la Universitat de Freiburg i. B., i d'Anthony Bonner, director de la revista Studia Lulliana i de la Base de Dades Ramon Llull (http://orbita.bib.ub.edu/llull/). Els temes desenvolupats durant la trobada van ser el projecte missional de Llull, la veneració de la seva persona al llarg de la història, la contribució lul·liana al diàleg amb l'islam i amb el judaisme, la faceta mística i contemplativa de Ramon i les controvèrsies entorn del lul·lisme. Tots els ponents invitats són autors d'una extensa bibliografia especialitzada sobre Ramon Llull i la seva obra: Joan Andreu Alcina, Antoni Bordoy, Hans Daiber, Óscar de la Cruz Palma, Gabriel Ensenyat Pujol, Annemarie C. Mayer, Michela Pereira, Rafael Ramis Barceló, Maribel Ripoll Perelló, Marta M. M. Romano, Josep E. Rubio, Miquela Sacarès, Albert Soler i Amador Vega.