Pla d'Acció Tutorial (PAT) de Filologia Clàssica, curs 2015-2016

Dimecres, 28 Octubre, 2015 - Dijous, 30 Juny, 2016
Localització:
Estudis de grau

Què és el Pla d’Acció Tutorial?

El professorat dels Departaments de Filologia Llatina i de Filologia Grega va sentir ja fa anys, la necessitat d’introduir algun mecanisme general d’orientació i assessorament pels estudiants de Clàssiques, que no tan sols els facilités l’aprofitament en els estudis i els ajudés a resoldre dubtes i problemes durant la seva estada a la nostra facultat, sinó que també els orientés en la seva inserció professional.

Per això, des del curs 2003-2004 els departaments de Filologia Llatina i de Filologia Grega estan adherits al Pla d’Acció Tutorial (PAT) que ofereix la Facultat de Filologia:

Objectius del PAT

Els objectius del Pla d’Acció Tutorial són diversos:

1.      Que l’estudiant tingui la certesa que cursa un Ensenyament on se l’atén de manera personalitzada.

2.      Que l’estudiant que ho desitgi pugui ser orientat en el seu itinerari curricular, ja que el servei de tutories té un caràcter voluntari per a l’alumnat.

3.      Que disminueixi la taxa d’estudiants no presentats en les avaluacions.

4.      Que, a través de les tutories, els Departaments de Llatí i de Grec tinguin informació de les necessitats i dels problemes dels estudiants.

Com funcionen les tutories?

El PAT de Clàssiques és dut a terme per un equip de professors dels departaments de Filologia Llatina i de Filologia Grega. Aquests professors estan en contacte amb els estudiants per mitjà de reunions individuals i de grup, que poden celebrar-se per iniciativa del tutor o de l’estudiant interessat.

Per tal d’assegurar una millor atenció als estudiants de Clàssiques, aquests es divideixen en tres grups, cadascun a càrrec d’un tutor, segons el nombre de crèdits cursats:

-          Primer Nivell: Reuneix els alumnes de nou ingrés, els que més necessiten el servei de Tutories com a font d’informació sobre els seus estudis, atesa la seva inexperiència en el funcionament de la UB. Són els alumnes que tenen 0 crèdits superats.