Què és el Laboratori de Fonètica?

El Laboratori és un servei de la Facultat de Filologia de la UB. Fundat l'any 1978, és el laboratori universitari de fonètica més antic de l'estat. S'hi duu a terme una tasca docent, d'investigació i de transferència del coneixement.

A la part docent, dóna suport a les classes pràctiques de les assignatures de fonètica de diverses àrees de coneixement: lingüística, hispàniques, anglesa, etc.; en el mateix laboratori, es desenvolupen assignatures com Fonètica Experimental i altres de Doctorat.

Des de la perspectiva investigadora, el laboratori és la seu del grup d'investigació en fonètica experimental (GREFE) a través del qual es desenvolupen projectes d'investigació propis d'investigació bàsica i fonètica aplicada.

La tasca de transferència del Lab es materialitza a partir de la col·laboració amb altres grups d'investigació i entitats privades oferint serveis a tots aquells que necessiten realitzar experiments o estudis amb sons utilitzats en la comunicació; per exemple, el Museu de Zoologia de Barcelona, els Masters de Logopèdia de la UB, Ramon Llull, etc.