Antoni Martí Monterde, III premi d'assaig Càtedra Blasco

Maig 2013

El professor de Filologia Romànica de la UB Antoni Martí Monterde ha estat el guanyador del III Premi Càtedra Blasco de la Universitat de València per la seva obra El far de Løndstrup, un assaig sobre la literatura com a unificadora dels espais històrics i els de la memòria. El premi està dotat amb 6.000 euros i comporta l’edició de l'obra per Publicacions de la Universitat de València (PUV).

L'obra de Martí Monterde és un conjunt d'assajos sobre els llocs de la memòria, en contraposició als llocs històrics, i el paper de la literatura com a conservadora i reveladora d'aquests llocs. En aquesta edició, el jurat ha estat integrat per Vicent Alonso, Cèlia Amorós, Tobies Grimaltos, Gustau Muñoz i Josep-Maria Terricabras.