Novetats importants al "Nou Glossari General Lul·lià"

20 juny 2019

El Diccionari de definicions lul·lianes d'A. Bonner i M. I. Ripoll ha estat incorporat al diccionari en línia Nou Glossari General Lul·lià; des d'ara, totes les seves entrades, que són definicions que fa el mateix Llull de termes clau de la seva obra, han estat digitalitzades i enllaçades amb les entrades corresponents del Glossari General Lul·lià de M. Colom que constituïa el nucli inicial del NGGL. D'aquesta manera aconseguim una potent eina per explorar el vast lèxic lul·lià. D'altra banda, les citacions recollides en aquest nou apartat de definicions lul·lianes han estat actualitzades i completades d'acord amb les recents edicions crítiques lul·lianes, ja sigui catalanes o llatines. Han treballat en aquesta tasca les estudiants del grau de Filologia Catalana de la UB Alba Romanyà i Marta Vila. Finalment, en l'apartat del Glossari, han estat substituïts tots els exemples (gairebé 500 ocurrències) del Llibre del gentil que provenien de l'edició ja obsoleta de J. Rosselló (1901-1903) per exemples provinents de l'edició crítica d'A. Bonner a la Nova Edició de les Obres de Ramon Llull (vol. II, 3a ed., 2015); l'estudiant de màster Queralt Valls s'ha ocupat d'aquesta tasca. Totes aquestes novetats són explicades amb detall a l'apartat de Presentació del NGGL.