Actes del Congrés de Clausura de l’Any Llull. «Ramon Llull, pensador i escriptor»

Lola Badia, Joan Santanach, Albert Soler (eds.)
Any
Pàgines
Col·lecció
Blaquerna 13
Edicions de la Universitat de Barcelona
978-84-9168-134-2

Aquest volum aplega sis de les ponències i onze de les comunicacions presentades al Congrés de Clausura de l’Any Llull (Barcelona, 2016), acompanyades de sengles conferències a càrrec de Fernando Domínguez Reboiras, durant molts anys editor principal de les Raimundi Lulli Opera Latina, i de Lola Badia, directora del Centre de Documentació Ramon Llull de la Universitat de Barcelona. La trobada es va centrar en la figura de Llull com a pensador i escriptor, tant pel que fa a la temàtica teològica com a la mariològica, literària i científica. Tots els ponents invitats són acadèmics que han destacat per la dedicació continuada a l’estudi de Ramon Llull i la seva obra: José Aragüés Aldaz, Elena Pistolesi, Josep Maria Ruiz Simon, Joan Santanach i Suñol, Simone Sari i Viola Tenge-Wolf, mentre que els comunicants són valors emergents del lul·lisme i investigadors atrets per aspectes diversos de l’escriptura de Llull: Antoni Ignasi Alomar i Canyelles, Carles Amengual i Vicens, Pamela Beattie, Sarah Jane Boss, Coralba Colomba, Carla Compagno, Anna Fernàndez Clot, Francesco Fiorentino, Ferran Gadea i Gambús, Martín González Fernández, Constantin Teleanu i Francesc Tous.