Grup d'Estudi de la Variació Dialectal (GEVaD)

El GEVaD s'ocupa de l'estudi de la variació dialectal sincrònica. Té com a objectiu principal l’estudi de fenòmens fonètics, fonològics i morfològics, amb èmfasi, per una banda, en la variació dialectal del català i en la comparació entre diferents llengües romàniques i altres llengües i, per l’altra, en l’estudi de les interaccions entre diferents components de la gramàtica.

Publicacions

2022

Antoni M. Badia i Margarit: rellevància acadèmica, inquietud científica i servei a la llengua

Journal of Quantitative Linguistics, 28.4

Congressos

19-06-2023

19/06/2023, 18.00h. Karen Jesney (Carleton University): Canadian French liaison: exceptions and innovations

Enllaç

29/06/2023, 16.00h. Karen Jesney (Carleton University): Gradient Symbolic Representations: weighing evidence from loanword adaptation and lexical exceptions

Enllaç

01-04-2023

Manel Badal acaba de rebre la menció honorífica del Premi IEC de la Secció Filològica Marià Aguiló de Gramàtica Històrica i Història de la Llengua, en el marc de la Convocatòria dels Premis Sant Jordi 2023 de l'IEC, pel seu treball "Morfologia verbal catalana: anàlisi diacrònica dels verbs velaritzats" (dir: Jesús Jiménez, Manel P. Saldanya).

04-03-2023

A en Xevi Pujol Molist, exalumne del grau de Filologia Catalana i nou becari FPU de la Secció de Lingüística Catalana del Departament de Filologia Catalana i Lingüística General, li acaben de concedir el Premi de recerca Joan Julià-Muné per a Treballs de Fi de Grau en l'àmbit de la Filologia Catalana (promogut i patrocinat per l'IEC), pel seu treball "Sobre la distribució vocàlica en els manlleus i el seu grau de nativització fonològica: estudi experimental a través d'una mostra del català de la plana de Vic i proposta d'explicació tipològica", tutoritzat per Clàudia Pons-Moll.