Cinefòrum interuniversitari

Organitza:
Ambaixada d'Israel i Centre Sefarad amb Universitat de Barcelona

Cinefòrum interuniversitari

L’Ambaixada d’Israel a Espanya i Andorra i el director del Centre Sefarad-Israel han organitzat un cinefòrum en el qual participa la Universitat de Barcelona. Un total de sis pel·lícules hi seran presents per tal d’analitzar les ‘Complicitats i paradoxes d’Israel a través del cinema documental’. Hi col·laboren també la Universitat Isabel I i la Universitat de Granada.

La cita amb el cinefòrum tindrà lloc al llarg de tres setmanes, entre el 8 i el 24 de novembre, amb un horari fixe per a cada activitat que començarà amb una presentació cada dilluns a les 18:00 hores i un debat els dimecres. Els inscrits disposaran d’un termini de 48 hores a partir de cada presentació, realitzada pels professors universitaris cada dilluns, per a poder visionar les dues pel·lícules proposades cada setmana.

Presentació oficial el 3 de novembre

El dia dimecres 3 de novembre a les 18:00 hores serà la presentació oficial d’aquesta activitat, presidida per Rodica Radian Gordon, la primera ambaixadora d’Israel a Espanya i Andorra; Miguel Lucas, director del Centro Sefarad-Israel i Jesús Arcos, assessor de projectes del agregat cultural d’aquesta ambaixada. Els docents de les diferents universitats participants faran una breu presentació dels temes que treballaran a les pel·lícules escollides.

Propostes cinematogràfiques per a conèixer Israel

La primera proposta filmogràfica, entre el 8 y el 10 de novembre, és per a les pel·lícules ‘Ben Gurion, l’epíleg’ (2016), de Yariv Mozer, i ‘From man to man, We Pass Like Strangers’ (2012), de Daniel Gal. La presentació dels films serà el 8 de novembre amb David Mota Zurdo, coordinador del Grau en Història, Geografia i Historia de l’Art de la Universitat Isabel I. L’expert docent en Història Contemporània dirigirà la ponència  titulada ‘La construcció de l’Estat d’Israel en el cinema documental: orígens, impuls i resultat a través de Yariv Mozer i Daniel Gal’, i també organitzarà el debat del 10 de novembre.

El torn per a l’emissió de les pel·lícules ‘Shalom Italia’ (2016), de Tamar Tal-Anati i ‘The Unorthodox’ (2018), de Eliram Malka, serà entre el 15 i el 17 de novembre. En aquesta ocasió, el professor José Ramón Ayaso, de la Universitat de Granada, coordinarà la presentació de les pel·lícules, el dia 15, amb la ponència ‘Entre Israel i la Diàspora. Entre tradició i modernitat. Unitat i diversitat en el món jueu’. El debat sobre les projeccions serà el 17 de novembre.

Le sessions programades conclouran la tercera setmana de novembre. El dia 22, la professora Ana Bejarano, de la Universitat de Barcelona, serà qui presenti les pel·lícules ‘Harmonia’(2016), d’Ori Sivan, i ‘Women in Sink’ (2015) de Iris Zaki. La ponència titulada ‘Dones jueves israelianes i àrabs palestines – complicitats’ tractarà el tema de la multiculturalitat a Israel. El debat sobre aquestes dues projeccions serà el dia 24 de novembre, debat que posarà punt i final al programa d’enguany.

INSCRIPCIÓ PRÈVIA

Per a poder participar en aquest cinema fòrum s’ha de fer una inscripció prèvia. Les persones interessades en participar han d’enviar un correu electrònic a l’adreça culturabuzz@gmail.com abans del dia 8 de novembre, indicant a l’assumpte: “inscripció al cinefòrum interuniversitàri”, i en el cos del correu el nom complet, l’adreça de correu electrònic i, si escau, la universitat a la qual pertany. Quan hagi finalitzat el termini d’inscripció cada inscrit rebrà individualment les instruccions per a accedir a la projecció de les pel·lícules i poder-se connectar a l’app de Zoom per tal de seguir les ponències. Cal assenyalar que serà necessari un 80% d’assistència per tal de rebre un diploma acreditatiu.