¿Hay algo que sobrevive de la "Nacionalidad" de las Literaturas?

Conferència de Hans Ulrich Gumbrecht

dimecres, 9 desembre, 2015 - 19:00
Lloc:

Facultat de Filologia.

Hans Ulrich Gumbrecht és, des de 1989, Catedràtic de Literatura Comparada en Stanford University, on ocupa la prestigiosa Albert Guérard Chair in Comparative Literature. Ha estat professor, en altres etapes o com a convidat, de les Universitats de Konstanz, Salamanca, Regensburg, Múnic, Berkeley, Montréal, entre d’altres.

La seva extensa obra inclou títols ja clàssics de l’estudi de les Humanitats, la Filologia i la relació entre Literatura i la Història, com ara Vom Leben und Sterben der großen Romanisten (2002), Production of Presence: What Meaning Cannot Convey (2004), A future university without humanities? (2007), 1926: ein Jahr am Rand der Zeit (1997), Atmosphere, Mood, Stimmung (2012), o After 1945. Latency as Origin of the Present( 2013).