XIII Seminari Literatura i ciutat .

Barcelona en Postguerra: visions literàries

Barcelona en Postguerra
dissabte, 12 juny, 2021 - 10:15 a 14:00
Lloc:

XIII Seminari Literatura i ciutat

Barcelona en Postguerra: visions literàries

12 de juny 2021 Vil·la Joana

Amb el final de la Guerra Civil, des dels primers dies el Franquisme, i especialment després de 1945, el règim decreta per Espanya un aïllament de tot el que significava la modernitat política i cultural europea. A banda de les lògiques repercussions polítiques, aquest tancament de fronteres va tenir conseqüències molt greus també en el pla cultural per una ciutat com Barcelona, de llarga tradició europeista, que veu tallades les seves relacions lògiques amb els grans corrents de pensament europeus. Totes les relacions intel·lectuals internacionals van quedar substituïdes per una cultura oficial de referència estrictament espanyola. Aquesta jornada ressegueix com va ser viscut aquest procés per part dels escriptors catalans.

Programa:

10:30 Marina Porras

Universitat de Barcelona / Universitat Pompeu Fabra

El Pijoaparte i Cecilia Cé

11:30 Mireia Sopena

El camp editorial català a la Barcelona de postguerra

12:30 Joan Safont

Universitat de Girona

Sabotatges contra Franco

13:30 Núria Cadenes

Escriptora

La llarga postguerra: projeccions del franquisme